דרום אפריקה – מדרך הפנורמה אל קרוגר פארק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דרום אפריקה - דרך הפנורמה וקניון בלייד

בפסח 2011 טסתי עם שני חברים לדרום אפריקה ומוזמביק. היו כמה סיבות שבחרנו בשילוב הזה. דבר ראשון, עמי כבר היה בחלק אחר של דרום אפריקה (מדינה ענקית) אז לא רצינו לעשות שוב חלק כזה. דבר שני, רצינו לבקר בקרוגר פארק, שמורת טבע בגודל של מדינת ישראל ודבר שלישי, בשביל מוזמביק, יש שם אתרים שנחשבים טובים לצפייה בכרישי לוויתן.

טסנו ליוהנסבורג (Jo-בורג בקיצור) דרך אדיס אבבה, שדה תעופה מוזר וישנוני. נחתנו בפינה הצפון מזרחית של דרום אפריקה, שכרנו אוטו (נוהגים בצד שמאל) ויצאנו לדרך. אה, הימים היו ימי טרום-ווייז ועדיף להיות עם GPS. הצלחנו להשיג  GPS קטן מחבר שטייל איתנו בדרום אמריקה כמה שנים קודם לכן, שלפעמים עזר לנו ולפעמים בלבל אותנו. הכיוון בגדול הוא קרוגר פארק וכדי להגיע לשם נוסעים בכביש/איזור שנקרא דרך הפנורמה (Panorama route).

עצרנו לארוחת בוקר בעיירה קטנה שנקראת Hazyview שזה שם די משעשע. משהו כמו "נוף ערפילי", שקצת מזכיר לי את ה-"Smoky mountains" בטנסי, ארה"ב…

דרך הפנורמה

בכל אופן, התחנה הראשונה על המסלול הייתה מפלי ליסבון. לאורך הדרך היו עוד כמה עצירות כאלה ובדרך כלל במגרש חניה יש כמה דוכנים שמוכרים מזכרות ועבודות יד מקומיות.

רואים את ההיפו הקטן הזה? אז עמי קנה "חבר שלו" שבמהלך כל הטיול התגלגל לנו בבגז', תכלס אני קצת מצטער שלא קניתי… נשארה רק תמונה:

משם המשכנו למפלי ברלין (הסיבה לשמות של ערים ארופיות היא שהכורים שהגיעו מאירופה במאה ה-19, קראו למפלים על שם ערי מוצאם).

כמו שאתם רואים יצא שבאותו יום עמי ואני באנו בתלבושת אחידה חחח.

התחנה הבאה הייתה Bourke's Luck Potholes. שם נפגשים שני נהרות ויוצרים מערבולות מים ששוחקות את הסלע בתחתית הנהר, מה שמעניק להם מראה עגול, דמוי סירים.

האגדה מספרת שאדם בשם Bourke חיפש ומצא זהב ב"סירים" האלה במאה ה-19 ומכאן השם. בניגוד לשתי העצירות הקודמות, פה הייתה טיפה יותר הליכה אבל עדיין ממש בקטנה. נכנסו והתסובבנו קצת בין העיגולים האלה, חצינו גשרים והצלטמנו. ביציאה חיכו לנו כמה קופים…

קניון בלייד

משם המשכנו לתצפית של קניון בלייד (Blyde), שהוא גולת הכותרת של האיזור ובצדק!

קניון ממש יפה וירוק בטירוף. יצאנו למסלול הליכה קצר והגענו לתצפית מדהימה שנקראת The three Rondavels – כי רואים שלושה "גופים" (אין לי דרך אחרת לתאר את זה) בולטים בנוף. אומרים שהם דומים לבתים אפריקאים כששני השמאליים באמצע בניה ולכן יש רק את הבסיס העגול שלהם, והשלישי סיים בניה ורואים את הגג המשולש שלו.

חוץ מזה, למטה זורם נהר הבלייד והיה מן "הר" מאוד בולט שהצטלם טוב, למרות שהיה לנו קצת hazyview. משהו נוסף ששמים לב אליו כשהולכים במסלול שם, זה שאין בכלל (או כמעט) מעקות, מה שגורם לטבע להרגיש מאוד טהור כזה.

קרוגר פארק

זה היה היעד האחרון שלנו בכביש הפנורמה ומשם המשכנו לשמורת קרוגר – Kruger park. השמורה, עוד חלום ישן כמו ילוסטון, נחשבת לאחת הטובות באפריקה, והיא ככה ישבה לי בראש בתור חובב בעלי חיים.

כשמדברים על שמורות ספארי מהסוג הזה באפריקה, הדיבור הבסיסי הוא על ה-"Big five", כלומר חמשת החיות שהכי רוצים לראות בביקור. החיות הן: אריה, נמר (leopard), תאו (buffalo), קרנף ופיל. תחשבו שזה שטח רציף עצום, בלי גדרות או משהו אחר שמפריע לבעלי החיים, שבו הם מסתובבים חופשי.

נכנסנו לפארק ולא הרבה זמן אחרי זה ראינו בצד הכביש כמה מכוניות עומדות. עמי עצר בצד ולפני שהבנו מה קורה קפצתי החוצה מהאוטו. עוד לא ממש קלטתי שאני בתוך שמורה שחיות מסתובבות בה חופשי.. עמי התחיל לצעוק עליי כי הסתבר שאיפשהו שם בשיחים מתחבא היפופוטם ומסתבר שזאת החיה שנהרגים ממנה הכי הרבה אנשים באפריקה!! אז מיד חזרתי פנימה. הנה הציור השבועי לילד: (מצאו את ההיפו).

מצאו את ההיפופוטם

שמנו את הדברים בבונגלו שלנו וקפצנו למרכז המבקרים, וכיוון שזה היה הלילה היחיד שלנו בשמורה, רצינו להזמין סיור לילי לאותו יום. למזלנו היה מקום ועלינו על רכב גבוה פתוח חלקית (עם גג בלי חלונות).

הסיור היה אמור להראות לנו את החיות הפעילות בלילה. אם אני זוכר נכון, ראינו בעיקר צבועים, שזאת חיה שאני אישית די מתעב.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה