מדריך למטייל הממהר באיי פארו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

המדריך המקוצר לאיי פארו

מתכננים טיול ליעד הזה? 

קצרים בזמן? 

הגעתם למקום הנכון! יש פה מידע ולינקים ספציפיים על כל מה שצריך לדעת בשביל הפעם ראשונה שם. 

אם אתם מחפשים מידע כללי כמו איפה זה, כמה איים יש, למי הם שייכים, כמה כבשים חיים שם ודברים כאלה תוכלו למצוא את זה בלינק הבא על איי פארו.

התכנית שמפורטת בפוסט הזה מתאימה ל-4 ימים בערך.

למי מתאים טיול לאיי פארו?

הטיול מתאים לחובבי טבע בנשמתם. אין בפארו חיי עיר מטורפים (תרבות, חיי לילה וכו') ולא היסטוריה שבכל מקום קופצת לעין. אין שם גם אטרקציות מיוחדות לילדים כמו פארקים שיש במערב אירופה.

אז אחרי שהבהרנו את זה הגיע הזמן להתחיל!

לפני הטיסה

  • מתי לבוא – מזג האוויר יכול להיות קצת לא צפוי ולא נדיר לחוות 4 עונות ביום אחד. לכן העיתוי המומלץ להגיע הוא בין יוני לאוגוסט. יחסית למיקום הצפוני של האיים, לא מאוד קר שם (בזכות זרם הגולף) אבל זה לא אומר שלא מביאים מעיל רוח, כן?
  • מה לארוז – אז כן, אם הגעתם עד הנה כנראה שגם תלכו קצת בטבע ולכן מומלץ להביא נעלי הליכה טובות. משהו חם ומעיל רוח/גשם. הייתי מוסיף גם כובע צמר, צעיף וכפפות, כי הם קטנים וקלים, ויש מצב שיהיה בהם שימוש.

טיסות לאיי פארו

  • איך מגיעים – הטיסות הנפוצות ביותר מגיעות מקופנהגן ואורכות שעתיים ורבע. יש שתי חברות שמגיעות לכאן, SAS ו-Atlantic Airways שהיא החברה המקומית של האיים. על מנת להוזיל עלויות אני ממליץ לקנות שני כרטיסי טיסה – 1) ת"א-קופנהגן 2) קופנהגן-פארו. לקופנהגן ניתן להגיע או בטיסה עם קונקשן דרך טורקיה או החל מ-2018 בטיסה ישירה של Norwegian.
    מחירי הטיסות תלויים כמובן בכמה זמן מראש אתם מזמינים, אבל אפשר להגיע לאיים במשהו כמו 500-600 דולר! החסרון: זה אומר שממש צריכים לאסוף את המזוודות ואז לחזור שוב לתהליך צ'ק אין (בהנחה שהטיסות סמוכות אחת לשנייה).
  • ב-2019 התחיל שיתוף פעולה של אייר פראנס עם Atlantic Airways ולכן אפשר להגיע בקלות דרך פריז. נכון ל-2021, בגלל משבר הקורונה, עוד אין מידע מסודר לגבי המשך הקיום של שיתוף פעולה זה.

עלויות באיי פארו

 לוגיסטיקה

האי הראשון שתפגשו באיי פארו הוא Vagar. רדו מהמטוס וצ'יק צ'ק תגיעו לאיזור של השכרת הרכב. בזמן שמטפלים בניירת אפשר לקפוץ לטוריסט אינפורמיישן שנמצא ממש שם – לקחת מפה, ולקנות סים מקומי ב-97 קרונות (כ-15 דולר).
בצמוד אליו נמצא גם כספומט, שם ניתן למשוך קצת כסף מקומי. אני מציע למשוך 800-1000 קרונות (לזוג) ליתר בטחון (חלק קטן מה-B&B לא מקבלים כרטיסי אשראי). 

דרך אגב המטבע המקומי שווה לקרונה הדנית, וניתן לשלם איתה, אז אם נשאר לכם קצת מזומן מקופנהגן אפשר להשתמש בו פה.

* העלויות נכונות ל-2018

טיסות לאיי פארו

 

  • לינה – לילה ממוצע באיי פארו יעלה בסביבות 100 דולר, אם עושים טיול מתגלגל (כל לילה במקום אחר). אם ישנים רק בעיר הבירה, יעלה יותר. מצד שני אפשר גם לבחון אופציות של airbnb כדי להוזיל עלויות. כן, יש שם כאלה.
    אם אף פעם לא השתמשתם ב-airbnb כאן תוכלו לקבל הנחה!
  • אוכל – במהלך היום אפשר לנשנש איזה סנדביץ' שקונים בסופר או לעצור בתחנת דלק ולאכול משהו. בטורסהאבן יש כמה מסעדות (Barbara, Tarv הן רק דוגמאות) ובקלאקסויק אכלתי פיצה לא רעה 😉 .
    באיים יש גם מסעדה אחת עם שני כוכבי מישלן! (עדכון 2023: המסעדה כבר לא קיימת)
  • תחבורה – למרות שיש תחבורה ציבורית לא רעה, על מנת להיות כמה שיותר עצמאיים, אני ממליץ לשכור רכב, למרות שהעלות גבוהה. כך תוכלו לתכנן את השהות בגמישות מקסימלית. האיים הגדולים והמרכזיים מחוברים ביניהם במנהרות תת ימיות וגשרים כך שהמעבר ביניהם שקוף לחלוטין.
    אבל יש איים שנדרשת מעבורת כדי להגיע אליהם. לחלק מהאיים כדאי לעלות עם הרכב ובחלק אין משמעות לרכב כי אי היעד כל כך קטן… נסיעה במעבורת יכולה לקחת בין 20 לדקות לשעתיים וחצי (לאי הדרומי ביותר).

בגלל השמות הלא מוכרים לנו בעליל, שמתי דגש בהמשך הפוסט על "סוג המקום" שאליו אני מתייחס כדי לנסות להקל על ההבנה. וכך חלק מהכותרות יתחילו ב"אי" וחלק יתחילו ב"כפר".

אי: ואגאר – Vagar

נחתתם באור יום ואתם רעננים? אני ממליץ בחום לנסוע לכיוון המפל בגסדאלור, המפל המפורסם והיפה ביותר באיי פארו. יוצאים משדה התעופה, פונים שמאלה ואתם בכיוון המפל.

הוא נמצא משהו כמו רבע שעה נסיעה משדה התעופה, בהנחה שתצליחו לעשות את הנסיעה הזאת ברצף. אצלי ההנחה הזאת לא תפסה כי כל הזמן עצרתי לצלם. #רקאומר . בפעם הראשונה שמגיעים לאיי פארו, אני מבטיח לכם – תהיו בשוק. יש משהו בנוף הכל כך מיוחד הזה שקשה להסביר… ולכן אצלי זה קרה גם בפעם השנייה 🙂 .

בדרך תעברו דרך המנהרה הראשונה שלכם, שנפתחה רק ב-2006! כלומר עד אז לא היה כביש שחיבר את הכפר שנמצא מעל המפל עם שאר האי. אנשים היו הולכים ברגל או מגיעים בסירה…

על דברים נוספים לעשות באי ואגאר אפשר לקרוא כאן. הנה וידאו שמסביר על הנהיגה באיים:

אטרקציות איי פארו
מפל Gasadalur

אי: מיצ'ינס – Mykines

תתארגנו על לינה באחד מהכפרים החמודים על האי ואגאר –  MidvagurSorvagurSandavagur  ולמחרת בבוקר קחו את המעבורת למיצ'ינסאי הפאפינים (משום מה הם מקננים בעיקר שם, לך תבין). המעבורת יוצאת ב-10 בבוקר מסורואגור ולוקחת 45 דקות שבסופן עולים כמה מדרגות ואז מתחילים בעלייה היותר רצינית על המצוק במטרה לראות את הציפור החמודה הזאת. הם מקננים באי בין יוני לאוגוסט.

מומלץ להמשיך את המסלול, לחצות גשר קטן, ואז על האי הצמוד להמשיך עד למגדלור בקצה. בתכנון מספיק זמן מראש אפשר לנסות לחזור במסוק… המקומיים משתמשים במסוק כתחבורה ציבורית ולכן המחיר זול היות והוא מסובסד ע"י הממשלה. חשוב לי להדגיש שזאת לא טיסה תיירותית במובן שאין מדריך שאומר "פה רואים את X". עולים, טסים, ונוחתים.

הבקשה מתיירים היא לא להשתמש במסוק לשני הכיוונים. הטיסה לוקחת 11 דקות ומחירה לא יקר מדי. עוד מידע על האי אפשר לקרוא כאן ועל הפאפינים החמודים כאןתראו אותו!

פאפין איי פארו
פאפין, איי פארו

אי: סטריימוי – Streymoy

 טורסהאבן

הנסיעה מ-ואגאר ל-סטריימוי לוקחת בערך שעה. קצת אחרי המנהרה נסו לעלות על כביש מספר 50 שמוגדר כ-scenic drive. כל הכבישים שם יפים אבל אלה שמסומנים ככה, אפילו יותר!

סטריימוי הוא האי המיושב ביותר באיים כי עליו נמצאת עיר הבירה Torshavn. בטורסהאבן גרים קרוב ל-20,000 איש מתוך ה-50,000 שגרים סך הכל בכל האיים! זוהי עיר קטנה וחמודה עם איזור עתיק, שם התיישבו הויקיניגים אי שם בעבר. לאיזור קוראים Tinganes והוא בנוי מבתי עץ בצבע בורדו שלחלקם גגות דשא.

רק כדי לסבר את האוזן, כשאני מדבר על עיר, זה כנראה לא בדיוק מה שיש לכם בראש. 

כמה דוגמאות: בעיר יש 3 רמזורים וקניון אחד (עם בורגר קינג!). חוץ מזה יש שם כמה מלונות ומספר מסעדות על הנמל כך ש"יש מה לעשות בערב". 

אם אתם מעדיפים טיול כוכב, זה המקום שהייתי נשאר בו. מכאן, הנסיעה לרב המקומות שתרצו להגיע אליהם היא שעה פלוס מינוס. הגודל, או למעשה "חוסר הגודל", הוא אחד היתרונות הגדולים של איי פארו.

רבע שעה דרומית לטורסהאבן נמצא הכפר הקטן צ'ירצ'ובור שנראה כמו כפר של הקטקטים (ברגע זה הסגרתי את גילי…). בתי עץ שחורים עם מסגרות חלונות אדומות וגגות דשא, כשכל הדבר הזה נמצא מטר מהים. עד לא מזמן שם גם הייתה ממוקמת מסעדת המישלן KOKS, (כן כן, יש כזאת באיי פארו!) 

עדכון: נכון ל-2018 המסעדה עברה למקום אחר. היות והמסעדה פועלת רק 3 ערבים בשבוע, אם אתם רוצים לאכול שם, תזמינו מקום מראש! כאן תוכלו לקרוא על החוויה של ארוחת טעימות פארואית שעברתי שם.

כפר: סאקסון

ללא ספק, המקום בה' הידיעה באי הזה הוא Saksun. הנסיעה אליו אורכת כ-40 דקות אבל משלב מסויים נוסעים בכביש צר בתוך עמק וזה מחזה נדיר. סעו לאט, קחו ת'זמן ותהנו מהיופי הזה! 

בשלב מסויים הכביש פשוט נגמר במגרש חניה ולשמאלכם תראו כנסייה לבנה עם גג דשא. הכנסייה (והכפר) ממוקמת על פיורד, כך שכל הדבר הזה מאוד מבודד. אפשר סתם להסתובב באיזור, לרדת לכנסייה, ליסוע לכפר ולרדת לחוף, ולעלות לראות את הנוף מכיוון המפל. כמובן שיש באיזור גם מסלולי הליכה יותר ארוכים ומאתגרים.

saksun faroe islands
סאקסון, איי פארו

אי: אייסטורוי – Eysturoy

גולת הכותרת של אייסטורוי היא הכפר Gjogv (מבוטא: ג'קף). חשוב לדעת שכל הכבישים באיזור מוגדרים כ-scenic drives ולכן אני ממליץ לעבור בכולם 🙂 . 

ב"חיים האמיתיים" ניתן לזהות את הכבישים האלה בעזרת תמרור של פרח צהוב קטן ובמפות הם מסומנים בצבע ירוק. אז אם אתם מגיעים מטורסהאבן או מסאקסון – כוונו ל-Eidi ומשם תטיילו בצפון האי.

אם מתחשק לכם לעלות על ההר הכי גבוה באיי פארו – אפשר לעצור בערך באמצע הדרך בין Eidi ל-Funningur לצאת להליכה של שעה וחצי שעתיים, ולהגיע לגובה של 880 מטר. ביום טוב אפשר לראות משם את כל 18 האיים. אם לא פשוט תמשיכו ל-Funningur, ואז לג'קף.

 

כפר: ג'קף – Gjogv

גם הכניסה לג'קף, כמו הנסיעה לסאקסון, עוברת דרך כביש מדהים. מחנים את הרכב ויוצאים להליכה קצרה לראות את הערוץ. אני ממליץ לנסות לראות אותו מכמה זוויות, למעלה למטה וכו'. 

אחר כך אפשר להסתובב קצת בכפר ואם אתם בשעת ארוחת צהריים או ערב אפשר לאכול במקום מנת דג או כבש טעימה! בג'קף יש "מלון" אחד. כמה בתים לידו יש בית עם גינה מאוד מטופחת… מומלץ! לקריאה נוספת על הכפרים היפים.

 

ג'קף, איי פארו
5/5

עד כאן היו נקודות החובה באיי פארו (לדעתי כמובן). 

אם יש לכם עוד קצת זמן הייתי ממליץ על הדברים הבאים. שניהם מצריכים בדיקת לוחות זמנים ולכן טיפה תכנון, אבל ממש בקטנה.

5/5

תוספת זמן…

קחו מעבורת של 20 דקות לאי Kalsoy, הפעם עם הרכב. המעבורת יוצאת מהעיר השנייה שיש באיים, קלאקסויק (Klaksvik). מומלץ לקחת אותה בבוקר כדי לנצל כמה שיותר זמן באי. לינק להזמנת המעבורת

באי יש פסל יפה שמתבסס על סיפור מעניין מהמיתולוגיה המקומית ומסלול הליכה למגדלור במיקום מטורף. לקריאה על הטיול שלי באי.

צאו לשייט ב-Vestmanna. יוצאים לשייט יפה בן שעתיים לראות ציפורים. השייט יוצא כמה פעמים ביום, ב-10 וב-14, ובשיא העונה מומלץ להזמין מראש. אם הזמנתם מראש ניתן לשלב ביום הזה את הביקור בסאקסון. כמו כן במקום יש מרק דגים מעולה! כאן תוכלו לקרוא כאן על היום שלי שם. בדרך בין וסטמנה לטורסהאבן עוברים דרך כפר יפה בשם Kvivik. לינק להזמנת השייט.

בפוסט הזה כתבתי ממש על ה-basics. כמובן שיש עוד אי אלו דברים לראות ולעשות באיי פארו. חושבים על טיול שם וחסר לכם מידע?

עוד פוסטים על איי פארו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

10 מחשבות על “מדריך למטייל הממהר באיי פארו”

  1. הי ערן , תודה שוב , מה העלות של השכרת רכב ל24 שעות ? כמה זמן צריך כדי לכסות את איי פארו בנחת? ( אין לי מגבלת זמן )

  2. ישנם איזורים מוגדרים שבהם ניתן לפתוח אוהל ללילה בלי לקבל קנס ? עד כמה מזג האוויר מאפשר לינה באוהל ביוני -יולי ?

    1. The Laughing Traveller

      רב השטחים באיים הם פרטיים. אם אני זוכר נכון יש הוסטל אחד שאפשר לפתוח אוהלים בשטח שלו. צריך לבדוק את זה.
      לגבי העונה – זה שזה קיץ לא מבטיח שלא יירד גשם, אז צריך לקחת את זה בחשבון…

  3. הי , תודה על הטיפים , הערכה לטיול במגמת הוזלת עלויות בנושאים לינה וכלכלה , כמה כסף צריך לשבועיים עם השכרת רכב ? בין יוני לאוגוסט מתי הכול עדיין ירוק ?

    1. The Laughing Traveller

      וואו, שאלה טובה… אני פחות זוכר מחירים מדוייקים.
      אבל בגדול – מחיר לינה ממוצע בסביבות 100 דולר. כמובן שאפשר להוזיל את זה אם לוקחים airbnb. כמובן שאם לוקחים דירה אז אפשר גם לקנות מצרכים בסופר ולהכין אוכל בבית.
      היתרון באיי פארו שהמרחקים יחסית קצרים אז אפשר להשאר רב התקופה במקום אחד עם החסרון הקטן של הנסיעות הלוך חזור…
      תמיד הייתי שם בתחילת יוני כשהכל ירוק, מאמין שזה גם די דומה באוגוסט 🙂
      הרכב זה החלק היקר שם… צריך לבדוק באינטרנט. סך הכל יש איהז 2-3 חברות, אז אין הרבה משחק.

  4. קודם כל תודה על המידע האדיר ויעיל במיוחד בטיול שלי אני הולכת להסתמך על כל הטיפים שרשמת .
    יש לי שאלה קטנה האם צריך ויזה לשם ?

  5. היי תודה רבה על המיידע ! לפי התאורים שלך אנחנו כבר שם …. אנחנו זוג טיילים אוהבי טבע וגרים באילת . ומחפשים מקום חדש לתור בו איי פארו נראים לי מאוד .. מקווה שיצא לנו מאמצע ספטמר יש לנו חופש חודש עד אמצע אוקטובר האם נוכל לצפות בתקופה זו בליוויתנים זאת גם המחשבה שלי

    1. The Laughing Traveller

      היי מגי,
      עד כמה שידוע לי אין באיי פארו שייט לצפיה בלוויתנים.
      בכללי הייתי אומר לכם לנסות להקדים את הנסיעה קצת אם אתם יכולים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן