הגשרים התלויים של בריטיש קולומביה
ונקובר קנדה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הגשרים התלויים של בריטיש קולומביה

כשחושבים על טיול לבריטיש קולומביה בכלל ול-ונקובר בפרט אחת האטרקציות המדוברות היא הליכה על גשרים תלויים. אחרי שניסיתי לפענח למה גשרים כאלה מרוכזים באיזור הגעתי למסקנה שזה בגלל הטבע העשיר שנמצא באיזור. ונקובר נמצאת באיזור עשיר בגשמים, מה שמוביל להרבה מאוד צמחייה, הרבה מאוד מים ובלי קשר כנראה המקום עם מזג האוויר הנוח ביותר בקנדה.

בכל אופן, בדרך כלל מתרכזים בשני גשרים שנמצאים בעיר ונקובר אבל בביקור שלי באיזור גיליתי שיש עוד כמה כאלה אז ריכזתי את כולם בפוסט אחד.

שניים פלוס אחד

כמו שכתבתי בפתיחה, בעיר ונקובר יש שניים מפורסמים ברמה כזאת או אחרת. המפורסם והמתוייר יותר נקרא Capilano Suspension Bridge, גשר באורך כמעט 140 מטר! הכניסה בו עולה כסף, ולא מעט (47$). בקפילנו יש הרבה אטרקציות שמתאימות לילדים. 

הגשר השני נקרא Lynn canyon והוא יותר כמו שמורת טבע פתוחה לציבור מה שאומר שאין שום אטרקציות תיירותיות והוא חינמי.

שניהם ממוקמים די קרוב אחד לשני ומפאת קוצר זמן התלבטתי לאיזה כדאי ללכת. יש ברשת לא מעט דיונים בנושא, הנה אחד למשל. אני יכול להגיד שגשר לין היה מאוד יפה ואני רק יכול לקנא שיש להם טבע כזה, כל כך קרוב לבית!

ונקובר
גשר לין, ונקובר

ניסוי פסיכולוגי

בשנות ה-70 היה גשר קפילנו חלק מניסוי פסיכולוגי! חוקרים ביקשו מגברים ללכת על הגשר התלוי בזמן שקבוצת הביקורת הלכה על עוד גשר, יותר יציב. כשסיימו עם הגשר אישה ראיינה אותם. הגברים שהלכו על גשר קפילנו נטו להביע יותר משיכה מאשר אלה שהלכו על הגשר ה"יציב". עוד על המחקר המעניין אפשר לקרוא כאן.

הגשר התלוי בגנים הבוטניים

הגשר השלישי צנוע הרבה יותר וממוקם ליד אוניברסיטת בריטיש קולומביה (UBC) כחלק מהגנים הבוטניים שלהם. זה בעצם לא כל כך מדוייק לקרוא לזה "גשר תלוי" כי זאת סדרה של גשרים שמאפשרת למבקרים תצפית על היער מלמעלה. בניגוד לחברים היותר מפורסמים שציינתי למעלה, פה הגשרים יותר צרים ויותר קצרים, מה שגורם להם להרגיש די shaky…

 

אז למי מאיתנו שחושש מגבהים וכד' אולי זה קצת פחות מתאים. ההליכה על הגשר מתבצעת בסיור עם מדריך ולוקחת בערך שעה בה שומעים הסברים על הצמחייה השונה וגם על הדרך בה בנו את הקונסטרוקציה הזאת. פרקטיקה: כניסה לגנים הבוטניים עולה 10$ ועוד 10$ לסיור המודרך על הגשר.

 

 

חומר נוסף על העיר ונקובר וגם על ויקטוריה אפשר למצוא כאן.

סקוומיש, בדרך לוויסלר

אם אתם מטיילים ב-ונקובר כחלק מטיול ארוך במערב קנדה יש סיכוי לא רע שתגיעו ל-וויסלר שנמצאת משהו כמו שעתיים נסיעה צפונית לונקובר. הדרך עצמה יפה, במיוחד אם אין ערפל, ובאמצע הדרך, ליד עיירה שנקראת Squamish יש רכבל בשם Sea to Sky. הרכבל עולה במשך כמה דקות טובות ולמעלה יש כמה מסלולי הליכה. אחד מהם כולל חצייה של גשר תלוי כמו שאנחנו אוהבים. פרקטיקה: הרכבל עולה כ-40$ לאדם.

ונקובר קנדה
הגשר ליד סקוומיש

ונקובר איילנד

השארתי לסוף את הגשר החדש מבין כולם. הטיול שלי באיזור התחיל בכלל ב-ונקובר איילנד בגלל כל הטבע שם. למרות שקראתי והתכוננתי לא מעט לפני הטיול, על הגשר התלוי שנמצא בשמורת Elk falls לא ידעתי. 

זאת שמורת טבע שממוקמת די קרוב לעיר בשם Campbell River. לרב, העיר נמצאת מחוץ למסלול הטיול הרגיל באי וחבל. בשמורה מפלים יפים וגשר תלוי שנחנך רק ב-2015! פרקטיקה: הכניסה לשמורה – חינם.

בריטיש קולומביה
Elk falls suspension bridge
גשרים תלויים
תצפית על הגשר ב-Elk falls

כאן תוכלו לקרוא על הפגישה הראשונה שלי עם ונקובר איילנד וגם על הגשר.

 
טיילתם באיזור ואתם מכירים עוד גשרים מעניינים? ספרו לי!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן