לצאת לדרינק עם מזוודה – טיולים בעקבות משקאות אלכוהוליים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לטייל בעקבות קוקטיילים

בפעם האחרונה בפינתי "לטייל בעקבות" כתבתי על כלבים. היום פניתי לתחום עניין אחר לגמרי והוא… קוקטיילים! או אולי בעצם נרחיב טיפה ונדבר גם על משקאות שנקראים על שמות איזורים, אלה שאתם מכירים, נו: קוניאק, טקילה ושמפניה.

את הפוסט הקודם, על הכלבים, סיימתי בצרפת אז אמשיך משם. יש (לפחות) שני סוגי משקאות צרפתיים שנקראים על שמות איזורים מהם הם באים. יש את ה-Cognac שהוא בעצם סוג של ברנדי שמיוצר אך ורק באותו איזור פצפון(!) עם אותו שם. ברנדי זה בעצם יין מזוקק, כלומר נוזל שהתחיל בתור יין ועבר תהליכים שהעלו בו את אחוז האלכוהול. הקוניאק נחשב לברנדי האיכותי ביותר.

באופן דומה, שמפניה היא יין מבעבע שמיוצר רק במחוז Champagne בצרפת. אז קאוה (שמיוצרת בספרד) לא יכולה להקרא שמפניה.

באופן דומה #2 יש לנו גם את הטקילה שהיא תזקיק של צמח האָגַבֵה. בהקבלה לצרפת ה"ברנדי" הוא המזקל והטקילה היא הקוניאק. כמו קוניאק, גם טקילה נחשבת איכותית יותר כי חוץ מלהיות מיוצרת באיזור ספציפי, חלים עליה עוד כל מיני חוקים.

יאללה קוקטיילים!

ארה"ב העירונית

באמריקה יש הרבה קוקטיילים על שמות מקומות. ידעתם למשל שבניו יורק יש קוקטייל לכל רובע חוץ מאחד!! מנהטן, ברוקלין, ברונקס, קווינס, הארלם. מזהים מי חסר? מידע מקיף על ניו יורק מכל מיני כיוונים תוכלו לקרוא בבלוג "באמא שלי". יש שם מידע על ניו יורק לכל אחד – טיול בת מצווה, סתיו, חורף, מסעדות וכל טוב. בעלת הבלוג, חן, נמצאת על הקו ת"א-ניו יורק כמה שנים. מידע על קריסמס בניו יורק תוכלו למצוא בבלוג עד הטיול הבא.

גם מחוץ לניו יורק יש עוד לא מעט קוקטיילים. החל מ-Florida tracksuit, ו-Alabama slammer, על שתי המדינות האלה תוכלו לקרוא בבלוג על המזוודות, דרך Chicago fizz, Tennessee two step ועוד.

טבע בארה"ב

אם נעשה גיחה קטנה לטבע נמצא את קוקטייל האלסקה שזה יעד שמאוד הייתי רוצה להגיע אליו אבל תמיד פחות מסתדר לי עם העונות. על אלסקה תוכלו לקרוא בבלוג הטוריסטית וגם פה. ברוקיז הקנדיים אמנם טיילתי אבל באלה האמריקאים – טרם. הם נמצאים ליד עיר בשם אספן (Aspen) שעל שמה יש קוקטייל! אז על הרוקיז האמריקאיים ואספן תוכלו לקרוא בבלוג של נילי ומעיין.

בהוואי יש לנו שני קוקטיילים. אחד מהם זה הרויאל הוויאן והשני הוא הבלו הוואי. הבלו הוואי אפילו יותר מעניין כי הוא… רקורסיבי. רגע, לא להבהל. במשפט אחד רקורסיה היא תופעה שמכילה את עצמה. הדוגמא הכי טובה להבין את זה היא ההגדרה של פונקציית העצרת. עצרת מוגדרת כמכפלה של המספרים השלמים עד אותו מספר. למשל "3 עצרת" = 1*2*3, "4 עצרת" = 1*2*3*4 וכן הלאה. 

אז מה הופך את הבלו הוואי לרקורסיבי בקשר לפוסט הזה? הוואי זה שם של מקום, ואחד המרכיבים בקוקטייל הוא Curacao שזה גם שם של מקום! 😀 .

אמריקה הלטינית

בקובה טיילתי ב-2007 כשפידל עוד היה בחיים. לא חסרים דברים שהדהימו אותי בקובה אבל אולי הכי מיוחד זה העניין שיש להם שני מטבעות (currencies) – אחד למקומיים ואחד לתיירים. היחס ביניהם? פי 20!! משהו הזוי כזה. התקופה רק תחילת פייסבוק בארץ ועוד אין את "טיולים בראש טוב" כדי לאסוף מידע. עכשיו לך תשיג מטבע מקומי… 

הלינה מתבצעת בבתים של משפחות, הרבה לפני שהיה airbnb, במה שנקרא Casa particular. למרות שהגעתי עם כמה המלצות מראש, ברב המקרים לא היה להם מקום וכך המשפחה שאצלה ישנתי הייתה ממליצה לי על חברים שלהם בעיר הבאה. הייתי מגיע עם האוטובוס לעיר ושם מחכים לי עם שלט Mr. Breiman, הרגשתי חשוב לרגע 😉 .

קאזה פארטיקולר – ה"אייר בי אנ בי" של קובה
מונית "קוקו טקסי" בטרינידד, אחד המקומות היפים בקובה

טוב לעניינינו. בקובה, חוץ מהסיגרים (חייב להכניס קטע של קרמר!), יש שני קוקטיילים מקומיים, המוחיטו והקובה ליברה שמשמעותו "לשחרר את קובה" והוא נולד אי שם בתחילת המאה ה-20 אחרי שהספרדים נכנעו. זהו קוקטייל די פשוט שמכיל בגדול קולה, רום וליים. אפשר לקרוא עוד על ההיסטוריה של הקוקטייל כאן.

נחזור ליבשת ונגיע לקוקטייל בשם קולומביה. בקולומביה טיילתי ב-2008 ואני זוכר שמאוד אהבתי אותה אבל לא ממש תיעדתי לי דברים ברמה שאני יכול לכתוב. ובכל זאת אם צריך להגיד דבר אחד של קולומביה זה פארק טיירונה! שמורת טבע שנמצאת על חוף ים ואפשר לישון שם בערסלים, רק צריך להזהר מכל היתושים…

 תוכלו למצוא מידע קצת יותר עדכני ומפורט על קולומביה ב-sugarush ועל יום אחד במדג'ין (שנהייתה יותר מפורסמת אחרי נארקוס) בבלוג Adi sees world.
 
ישנתי שם! בערסל!

על פנמה, שזה גם שם של קוקטייל, שמעתי דברים טובים ותוכלו לקרוא עליה בבלוג Eatnresting. נשארנו עם האחרון שסוגר לנו מעגל מפתיחת הפוסט. הזכרתי את הטקילה שזה איזור במקסיקו ויש גם קוקטייל מפורסם שטקילה זה חלק משמו.

 

עשיתי לכם חשק? יש עוד לא מעט קוקטיילים עם שמות של מקומות

סינגפור, לואיזיאנה בולפרוג, לונג איילנד, קייפ-קודר, טורונטו, מליבו, לונדון פוג, פריסיאן, אוסקה דריי ומוסקו מיול (יעני מוסקבה). תוך כדי התחקיר על הפוסט אנשים התחילו לזרוק לי כל מיני שמות של מקומות עם "מיול" בסוף – Moscow mule, Kentucky mule, London mule ועוד, כשכולם על אותו רעיון (סאוור), אבל עם אלכוהול שונה – וודקה, ג'ין, ברבן ועוד.

🍹 יאללה בוא נרים כוסית! לחיים! 🍹
קוקטייל
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

2 מחשבות על “לצאת לדרינק עם מזוודה – טיולים בעקבות משקאות אלכוהוליים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן