רובניימי
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רובניימי - בירת לפלנד

אחרי נסיעת לילה של משהו כמו 12 שעות (אולי טיפה יותר) הגענו בבוקר לרובניימי.

ניסינו למצוא את הדרך לגסטהאוס, שידענו שהוא במרחק הליכה מתחנת הרכבת, אבל מהר מאוד לא נשארו יותר מדי אנשים לשאול… כנראה היה לי איזה דף עם מפה קטנה אז הצלחנו להגיע.

זה היה ממש גסטהאוס פשוט כזה אבל סבבה. חדר קטן, שתי מיטות ומגבות קשות.

לקחנו מהמקום מפה קטנה של העיר ויצאנו להסתובב. מבחינת מזג האויר אני מניח שהטמפרטורה הייתה משהו כמו 8 מעלות (אם לא פחות), מה שאומר שאני לבוש בשכבות – חולצה תרמית, חולצה, מיקרו פליז ומעיל. הגענו למרכז העיר.

נראית עיר נחמדה למדי… קטנה ושקטה. כשהמשכנו ללכת עוד קצת ברחוב הראשי, הגענו לגשר הגדול! בתמונה קצת קשה לראות את זה אבל הסיבה להמצאות הגשר היא שמתחתיו יש נהר קפוא.

אולי התמונה הבאה תעזור להבין:

רכיבה על אופנועי שלג

ידעתי שלמחרת אנחנו נוסעים ליעד הבא, Levi, אז חיפשתי משהו לעשות באותו הערב. ברחוב הראשי מפוזרות כמה סוכניות טיולים, כשהגדולה ביניהן היא Lapland safaris. נכנסנו פנימה להתרשם קצת ולראות אם יש מקום לאיזה פעילות עוד היום. לקחנו חומר והמשכנו לעוד סוכנות או שתיים, שכבר היו fully booked. חזרנו ללפלנד ספארי וסגרנו snowmobile לאותו הערב. אחרי זה המשכנו להסתובב קצת לאורך הנהר, ושיחקנו קצת בשלג (זה כיף!).

בסביבות 18:00 חזרנו ללפלנד ספאריס, לצאת לרכיבה. נכנסנו פנימה ואז מתחיל שלב ההצטיידות. מקבלים ים ציוד שווה כדי שלא יהיה קר. "חרמונית" דנדשה, גרבי צמר, נעליים אטומות, שני זוגות כפפות, וכובע – האמת מוכיח את עצמו! יוצאים לדרך…

רוכבים בשיירה אחרי המדריך, עקרונית זה שני רוכבים על snowmobile אבל יצא שהייתי לבד. רוכבים בשטח פתוח כזה, הכל שטוח, אבל צריך להזהר כי יש חלקים שהם נהר קפוא בעצם ובגלל שזה היה סוף החורף יש סיכוי שחלקים יתחילו להפשיר ויהיו מסוכנים.

בערך באמצע הדרך עצרנו ונכנסנו לסוג של בקתה קטנה כזאת (אין לי מלה טובה יותר לתאר את זה). המדריך הדליק אש כדי להתחמם קצת, הכין משהו חם לשתות, מיץ פירות יער ממש טעים, ונקניקיות למי שרוצה. אחרי שנחנו קצת ושיחקנו בשלג הכיפי הזה, התחלנו בדרך חזרה שהייתה די אותו דבר.

החזרנו את הציוד במשרדים של החברה, והלכנו לשתות איזה כוסית בפאב אירי.

מחר בבוקר אנחנו לוקחים אוטובוס ונוסעים עוד קצת צפונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה