טופ 5 – האגמים הכי יפים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בפוסט הזה אנסה לכתוב קצת על כמה מהאגמים היפים/מדהימים/כל-סופרלטיב-אחר שביקרתי לאורך השנים. לא היה פשוט להכין את הרשימה… הנה המפה.

Lake Louise

כנראה האגם המפורסם ביותר ברוקיז הקנדיים, האגם הזה הטריף אותי! היה יום אחד שביקרתי בו 3 פעמים! אתם קולטים?? צבע הטורקיז המדהים, הדרך שבה הוא משנה את הצבע לפי התאורה, לראות איך הנוף משתנה כשיורד שלג ולראות אותו מכל הכיוונים רק כדי לגלות שיש לו עוד חלק שלא רואים מהתצפית ה"רגילה". רוצים לקרוא עוד על הביקור באגם?

Lake Louise Lake Louise Lake Louise Lake Louise

Moraine Lake

המתחרה הישיר עם האגם למעלה על התואר "האגם היפה ברוקיז". תכלס זה האגם שגרם לי להתחיל לחשוב על טיול ברוקיז. ראיתי תמונה שלו באיזה אתר, במקרה, ומשם איך אומרים – השאר היסטוריה… מוריין לייק מוקף ב-10 פסגות אדירות שמשוות לו מראה מיוחד. הצבע שלו שונה מאוד מהטורקיז של לייק לואיז, פה הוא יותר כחול עז אבל זה גם תלוי מאוד בעונה ובתאורה. וכמובן שלא מדובר רק באגם עצמו, כי מסביב לאגם יש מספר לא מבוטל של מסלולי הליכה יפים שמספקים זוויות ראיה שונות. רוצים לקרוא עוד?

Moraine Lake IMG_20150915_164317

Jenny Lake

הפעם אני מדרים טיפה וחוצה את הגבול לארה"ב, לאגם נפלא בשמורת גרנד טטון בוויומינג. עשיתי את המסלול ההיקפי ופגשתי כמה על הדרך – צבי וכמה מרמיטות (איזה חמודים!). ה-setting הזה עם ההרים המושלגים מסביב, העצים בצבע ירוק חזק אל מול הניגודיות של המים, זה נוף שקשה להתחרות איתו! לקריאה נוספת…

Jenny Lake

Sete Cidades

וואו, אוקיי. האגם הזה נמצא באיים האזוריים באי סן-מיגל. זאת קבוצה של 9 איים באוקיינוס האטלנטי ששייכת לפורטוגל (מומלץ). בכל אופן, האגם הזה נמצא בתוך מכתש של הר געש ישן ורואים את זה ממש יפה לפי ה"טבעת" שמקיפה אותו. כשמסתכלים על האגם מנקודת התצפית רואים שני אגמים, ביום טוב הם נראים ככחול וירוק כשגשר מפריד ביניהם (אחרי התצפית אפשר גם לרדת ולנסוע על הגשר). הסיבה להבדל הצבעים היא עומק המים. לא הסתפקתי בנקודת התצפית בלבד והתחלתי במסלול הליכה על רכס בין האגם לבין… האוקיינוס. פה יש עוד חומר על הטיול.

Sete Cidades Sete Cidades

Peyto Lake

זה ללא ספק האגם המטורף ביותר שראיתי. תראו את הצורה שלו!! קצת כמו כוכב, יותר כמו ראש שועל 🙂 . שוב צבע הטורקיז הזה של הקרחונים ברוקיז… (כמו ששמתם לב יש לי חיבה לאיזור הזה). האגם נמצא מרחק 10 דקות הליכה מהחניה אז אין פה ממש הייקינג – מגיעים לנקודת התצפית ונהנים מהיופי הטהור הזה, ופה יש עוד קצת חומר.

Peyto Lake

הפסידו בפוטו פיניש…

כמו שאמרתי בהתחלה, באמת שהיה קשה להרכיב את הרשימה והייתי ממש צריך לוותר בכח על כמה, אבל עדיין רציתי לציין אותם. ואלה הם:

  • Lake Tahoe – California, USA

אגם ממש יפה עם הרבה מסלולי הליכה ופעילויות מסביב (בחורף הופך לאתר סקי). 3 וחצי שעות נסיעה מסן פרנסיסקו, אז אם יוצא לכם להגיע לעיר ויש לכם יום פנוי – מומלץ!

  • Lake McDonald – Montana, USA

בשמורת Glacier במונטנה יש פחות או יותר כביש אחד שנקרא The road to the sun. לקראת הקצה המערבי שלו נמצא האגם היפהפה הזה.
Lake McDonald

  • Lagoona 69 – Huaraz, Peru

הביקור באגם לוקח יום שלם וזה יום לא קל. בדרך כלל עושים אותו כשמגיעים להוארז ורוצים להתסגל לגובה.

  • Lagoa do Fogo – San Miguel, Azores

לא היה לי הרבה מזל עם האגם הזה. במשך כמה ימים "רדפתי" אחריו כי הוא התחבא מתחת לעננים. בסוף עמדתי במשימה וראיתי אותו, אכן יפה אבל עם שמש בחוץ הוא יהיה הרבה יותר 🙂
Lagoa do Fogo

  • Loch Faskally – Scotland

נראה לי שזה מסוג המקומות שההתלהבות תלויה בתזמון. זה לא אגם מיוחד או מרשים באיזה שהוא אופן. פשוט יצא שזה האגם הראשון שראיתי בסקוטלנד ולכן נחרט בזכרוני. נמצא במרחק הליכה קצרה מעיירה קטנה בשם Pitlochry.
Loch Faskally

  •  Emerald lake – Yoho NP, Canada

עוד אחד מהרוקיז (רואים שכתבתי את זה ישר אחרי, אה?). הצבע הזה קונה אותי, אבל מה שמעניין באגם הזה שבכל גדה יש צמחייה אחרת! זה נוצר בגלל עניינים של אור שמש כלומר בגדה אחת מגיע יחסית הרבה אור אז התפתחו צמחים מסויימים ובגדה האחרת יש הרבה צל אז צריך צמחים פולנים כאלה, שאוהבים חושך… המסלול ההיקפי לוקח משהו כמו שעה.
Emerald Lake

  • Seven lakes – Arg/Chile

באיזור של דרום צ'ילה וארגנטינה כשכל הזמן חוצים את הגבול עם מעבורות, יש כמה אגמים. לא יודע אם לכל אחד יש שם משלו אבל כל האיזור מקסים!

  • Maligne lake – Canadian Rockies

זהו, האחרון מהרוקיז – אגם גדול מאוד שלוקחים בו שייט לצד השני כי בצד השני מחכה אי! ספוילר: לאי קוראים Spirit island ואין לזה ממש הסבר.
Maligne Lake

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן