טופ 5 – המדינות הכי יפות
מאצ'ו פיצ'ו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

המדינות הכי יפות בעולם

הפעם ניסיתי ללכת על המדינות הכי יפות שביקרתי בהן. הייתי ב-30 מדינות אבל יש כמה מה"חשובות" שעדיין לא הייתי בהן כמו ניו זילנד. אז אחרי ההקדמה, בואו נתחיל.

נפאל

דגל נפאל

בנפאל בעצם נדבקתי ב"חיידק". הגעתי לקטמנדו ודי נדהמתי מכל הקבצנים שהיו ברחובות, אבל ברגע שעזבתי את העיר והגעתי להרים, וואו! לקחתי את האוטובוס המעפן לפוקרה ויצאתי לטרק האראונד אנפורנה שלקח שבועיים. 

הקטע של הטרק הזה הוא שהוא שעובר דרך מגוון של צורות נוף בגלל שהוא מתחיל מגובה נמוך ומגיע עד לגובה של 5400 מטר. לצערי אין לי זכרונות דיגיטליים של הטיול הזה, אולי זה זמן להגיע לשם שוב? 🙂

עד אז, כאן תוכלו למצוא עוד דברים לעשות סביב פוקרה.

קנדה

דגל קנדה

למרות שזאת מדינה עצומה, השנייה בגודלה בעולם, ורובה קרח, ב"מעט" שנשאר יש מלללא מה לראות.

כבר הייתי שם כמה פעמים, אם זה ברוקיז שבמערב המדינה ואם זה בנובה סקוטיה שבמזרח ועדיין מרגיש (ויודע) שיש לי עוד הרבה מה לראות, למשל: בריטיש קולומביה, קוויבק, ניו פאונדלנד ועוד.

עדכון 2020: הספקתי להיות גם בבריטיש קולומביה וגם (פעמיים) בקוויבק!

המדינה הכי יפה בעולם
אגם פייטו

פרו

דגל פרו

זאת הייתה המדינה הראשונה שביקרתי בטיול של דרום אמריקה. בהתחלה לא ידעתי מלה בספרדית ועם הזמן ככה הגעתי לרמה שאני יכול להסתדר.

הקיצר… פרו זאת מדינת טרקים (לא רק), אז בשבוע הראשון הגעתי להוארז בצפון שהיא בסיס יציאה להרבה טרקים באנדים. התחלתי עם טרק חד יומי כדי להתרגל לגובה ואחרי זה יצאתי לוואיואש שלוקח בין 6-9 ימים ועובר בהרי האנדים. 

משם המשכתי דרומה לקוסקו, עיר שבכיף אפשר להעביר בה שבועיים – אם זה להגיע למ'אצו פיצ'ו, לצאת לטרק נוסף, לעשות רפטינג או טיול ג'יפים.

מאצ'ו פיצ'ו
מאצ'ו פיצ'ו

רוצים לטייל ולא מוצאים יעד?

אוהבים טבע, מחפשים יעד ומתקשים למצוא משהו שמתאים?

ארגנטינה

דגל ארגנטינה
נכנסתי לארגנטינה אחרי שהייתי חודש בבוליביה, כך שזה היה חתיכת שינוי או יותר נכון שדרוג. אני לא יכול שלא לציין את הסטייקים המעולים בארגנטינה, אבל זה לא רק זה. תוסיפו לזה נופים מטורפים כמו הקרחון המתנפץ בפריטו מורנו, פיץ רוי ומפלי האיגואסו. ערים יפות כמו ברילוצ'ה ובואנוס איירס, ותבינו למה יש לה מקום מכובד ברשימה.

מפלי האיגואסו
מפלי האיגואסו
פריטו מורנו
הקרחון המתנפץ - פריטו מורנו

ארה"ב

דגל ארה"ב

בארה"ב טיילתי בכמה מהפארקים היפים כמו יוסמיטי, לייק טאהו, ילוסטון ואכדיה אבל יש עוד כל כך הרבה שאני חייב לראות. הנה רשימה חלקית: הר ריינר ואולימפיק במדינת וושינגטון, קרייטר לייק באורגון וכמה פארקים ביוטה וכל זה עוד לפני שאמרתי מלה אחת על אלסקה!!

גם פה, כמובן, יש ערים עם הרבה מה להציע – ניו-יורק, סן פרנסיסקו, שיקאגו ובוסטון הן רק חלק מהרשימה.

פארק ילוסטון
ילוסטון
שמורת גרנד טטון
שמורת גרנד טיטון (ליד ילוסטון)
דב גריזלי אלסקה
דב גריזלי מחכה לסלמון - אלסקה

כמעט הגיעו

דגל סקוטלנד

באתי לכאן לטיול וויסקי אבל התאהבתי ברוגע ובשלווה (היה לי מזל גדול עם מזג האויר!). כל הזמן ירוק מסביב, נוהגים בכבישים קטנים כמעט בלי מכוניות, עוצרים לטעימת וויסקי קטנה – מה עוד צריך? 

אז זהו ש… צריך משהו פראי. ה"משהו הפראי" הזה נמצא בעיקר בצפון סקוטלנד. החל מהאי סקאי שאני ממליץ בחום לא לוותר עליו! ואם אתם ממש בעניין של טבע פראי – אז בצפון סקוטלנד יש כביש מקסים בשם NC500 – פשוט כנסו לראות את התמונות.

דגל קולומביה

בקולומביה ביקרתי בפעם השנייה שלי בדרום אמריקה, כלומר אחרי שכבר הייתי בפרו, ארגנטינה ועוד. אבל היה משהו נורא אמיתי בקולומביה, קשה לתאר את זה במלים. 

הייתי על איזה "רכבת" הזויה בג'ונגל בסן סיפריאנו ובפארק טיירונה המדהים ישנתי בערסל בבקתה על חוף הים ולסיום הייתי באי קריבי כמה ימים, איזה כיף להזכר!

כאן תוכלו לקרוא על מסלול מומלץ ל-12 יום.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן