כל מה שרציתם לדעת על האיים האזוריים והתביישתם לשאול
האיים האזוריים עונות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ברוכים הבאים לאיים האזוריים

כשחזרתי מהאיים האזוריים נתקלתי בכל מיני פרצופים עקומים, שתכלס הסתירו מאחוריהם הרבה שאלות… החלטתי לנסות לעשות קצת סדר ולכתוב על כל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאול.

איפה זה לעזאזל?

האיים ממוקמים באוקיינוס האטלנטי בערך בשליש הדרך מפורטוגל לחוף המזרחי של ארה"ב. הנה אני ממקם אותכם:

כמה איים יש שם?

סך הכל האיים האזוריים מורכבים מ-9 איים. כמו שאפשר לראות הם יחסית רחוקים אחד מהשני אז אפשר לטוס ביניהם או לקחת מעבורת, לפחות בין הקרובים. מבחינת התיירות שם לכל אי יש צבע שמזוהה איתו. למשל סאו מיגל (איפה שרשום Ponta Delgada) הוא האי הירוק, פאיאל הוא האי הכחול, פיקו הוא האי האפור וכו'.

למי זה שייך? זאת מדינה עצמאית?

האיים שייכים לפורטוגל.

האיים האזוריים – מידע פרקטי

ועכשיו קצת מידע פרקטי…

מה רואים ועושים שם?

בגדול הכל סביב טבע ועם "ניחוח" געשי היות והאיים נמצאים על צומת של שלושה לוחות טקטוניים. אין פה איזה עיר גדולה וגם לא ממש בטן-גב. בכל אי יש את האטרקציות שלו – בסאו מיגל יש מספר אגמים מקסימים, הרבה ירוק וזכר להרי געש קדומים (מה שנקרא Caldeiras), וניתן גם לצאת לשייט לוויתנים. בפיקו נמצא ההר הגבוה בפורטוגל ובפלורס יש מפלים יפהפיים.

איך מגיעים לאיים האזוריים?

הדרך הקלה להגיע היא בטיסה מליסבון לפונטה דלגדה, העיר הגדולה באזוריים. לאיים יש חברת תעופה בשם SATA שטסה גם מערים אחרות באירופה.

האיים האזוריים – עונות

יוני זה החודש הקלאסי אבל אפשר להגיע לשם בכיף החל מאפריל ובגדול עד ספטמבר כשכמובן בספטמבר כבר יכול להיות טיפה גשום. לפי עונות השנה יש סיכוי לראות לוויתנים אחרים… יש לוויתנים שמסתובבים שם כל השנה ובאפריל-מאי יש סיכוי לא מבוטל לראות גם לוויתן כחול ולוויתן סנפיר, ופה תוכלו למצוא את הטבלה המלאה. אחד הדברים הנחמדים בפונטה דלגדה היה שבסוף היום בטיילת אחת הסוכנויות רושמת על לוח איזה לוויתנים נצפו באותו היום.

עלויות

העלות די דומה לפורטוגל ונחשבת זולה יחסית למערב אירופה.

פונטה דלגדה
חלק מטקס דתי שקורה פעם בשנה באאים האזוריים

איפה אני נכנס לתמונה?

אז זהו ש… ביקרתי שם ב-2015. בזמנו כשעשיתי את המחקר לגבי הטיול הבנתי שבהנתן שבוע+- חבל לקפוץ בין האיים אז התמקדתי רק בסאו מיגל ולא התאכזבתי. ביקרתי באגם המדהים Sete Cidades וגם בצד השני של האי ב-Furnas ועל כל אלה

האיים האזוריים
טיזר קטן

ביקרתי שם קצת אחרי חג הפסחא ומסתבר שיש פסטיבל דתי בפונטה דלגדה שמוציאים פסל של ישו ומסתובבים איתו בכל העיר במשך איזה יומיים, אז גם את החוויה הזאת זכיתי לראות מקרוב.

טיפ חשוב לסיום

כשתקראו את הסיפורים שלי תראו שהיה לי שם איזה מרדף אחרי אגם שהתחבא לי בעננים במשך כמה ימים… אז הטיפ הכי טוב שלי הוא להשתמש באתר אינטרנט שלהם שמקבל צילומים בשידור חי ממצלמות שפרושות בכל רחבי האי! לא יודע למה אבל למרות המרחקים הקטנים יש הבדלי נראות בין מקומות שונים על האי ולכן זה נהיה קריטי.

האיים האזוריים עונות
כמו שוויץ אבל פה זה אוקיינוס!

נהניתם מהפוסט? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עוד פוסטים על האיים האזוריים

סאו מיגל האיים האזוריים

האיים האזוריים – סאו מיגל

האיים האזוריים – הפתעה בלב האוקיינוס האטלנטי הכל התחיל מאיזה כתבה שקראתי על האיים האזוריים לפני לא הרבה זמן. מאז, היעד נכנס לי לתודעה וקראתי עוד

קרא עוד »
פורנאס, סאו מיגל

האיים האזוריים – פורנאס

אגם פורנאס המשך הטיול באיים האזוריים. כאן אפשר לקרוא על התחלת הטיול בסאו מיגל. היעד הסופי שלי באותו יום היה פורנאס שנמצא יותר מזרחה. בדרך אליו יש

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן