לוי – צפון לפלנד
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

להרגיש כמו מקומי בלפלנד

בבוקר לקחנו אוטובוס מרובניימי ללוי, מן עיירת סקי בצפון לפלנד (במפה זה מסומן כ-Kittila כי לא מצאתי את לוי), ששם היינו אמורים להפגש עם אילקה, החבר הפיני שלי (רקע ניתן למצוא בפוסט הראשון של הטיול). 

ה"לקחת אוטובוס" הזה זה לא כזה פשוט, מזל שהיה לי את אילקה להעזר בו. הלכנו עם הציוד לתחנת ה"מרכזית" וחיכינו בסבלנות.

נסענו קצת באוטובוס, כשברקע הנוף די מונוטוני אבל יפה כזה…

אבל עזבו את זה… תוך כדי נסיעה אני מקבל SMS מאילקה, החבר הפיני שלי, שמסביר לי איך להגיע לצימר/בקתה בה הם נמצאים (הוא וכמה חברים). חשבתי שהוא מנסה לכתוב סיפור קצר. נברתי קצת בהודעות הישנות והצלחתי למצוא את זה, אז הרי זה לפניכם (הייתי שולח צילום מסך מהאייפון רק שצריך לגלול כדי לקרוא את כל ההודעה!!):

 

We are planning to do a lenghty cross country trip today, probably back then already, but just in case not, you will find the way as follows:
hop off the bus at Levi/Kylpylähotelli,
head by walk under the roundabout to northwest (opposite side) and and turn right to the Myllyjoentie at snowmobile rental company, direction "Mylly".
Walk north until next road, our road "Martinmutka" turns to left, the cabin is named "Levikaira 11-12", ours is 11, the closer to the street. At the porch look right and there is a door to the firewood reserve, on top of the door frame, under the lamp you can reach the key. Open the main door and put the key back where it was. Lock the door if you are leaving out again. Upstairs is one open room empty for you. In the fridge is food and beer for everyone to take.

Ilka

כמו שאתם רואים זה חתיכת סיפור… אני ומ' קראנו את זה שוב ושוב כדי להבין את המסלול. ירדנו מהאוטובוס והתחלנו ללכת. מיתור לציין שכל השבילים מלאים שלג נכון? ובדרך רואים שלטים מוזרים כאלה, שלא רואים במחוזותינו…

צימר בלפלנד

אנחנו צועדים לנו עם המזוודות בשלג, מה שדי מקשה על הסחיבה שלהן, ולידנו כל הזמן עוברים אנשים שעושים סקי קרוס קאנטרי. העיירה הזאת זה עיירת סקי שיש בה הרבה בקתות שמושכרות (= "צימרים"). כולן במבנה די דומה. קצת הסתבכנו שם עם ההסבר של ה-SMS וניסינו לשאול איש מבוגר שלא כל כך ידע אנגלית על הרחוב שחיפשנו. 

טו מייק א לונג סטורי שורט, אחרי קצת התברברויות, הגענו לבקתה! כנראה שנראנו קצת הלפלס כי כשנעמדנו מולה, יצא ממנה אחד החברים של אילקה ושאל אם אנחנו החברים…

פנים הבקתה היה מאוד יפה, פשוט אבל יפה. הכל מעץ כמובן, יש אח אמיתית (ומסתבר שבכל כניסה לבקתה כזאת יש מחסן עם מלללללללללללא עצי הסקה). לצערי אין לי תמונות טובות של פנים הבקתה. ממש מחדל. אז כמו שאמרתי, כשהגענו, אילקה בדיוק יצא לסיבוב סקי, וחבר שלו קיבל את פנינו. 

 
ישבנו קצת ודיברנו איתו ואחרי כמה זמן יצאנו להסתובב. הלכנו למרכז העיירה במטרה לחפש סוכנויות כדי לסגור אטרקציות למחרת. סגרנו על מזחלות האסקיז בבוקר, אז כבר היה למה לצפות! והליכת שלג (snowshoe walking) בערב. סיכמנו עם אילקה והחברים שלו להפגש באיזה "מועדון" כשיסיימו את הסקי. זאת סך הכל מן טרסה כזאת עם DJ מעפן ששם מוסיקה מהאייטיז, ואלכוהול… שתינו איזה משקה שהוא כאילו המקומי שהיה ערבוב של ליקר מנטה ושוקו חם או משהו בסגנון. בערב חזרנו לבקתה, וגם הפינים הגיעו, אז היינו בתפוסה מלאה. הם הכינו ארוחת ערב קלילה וישבנו וקשקשנו. קצת על ישראל וכו'. מה שכן שעשע אותי היה שאת הבירות הם שומרים… בחוץ! כי יותר קר שם מאשר במקרר.

הלכתי לישון בציפייה למחר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן