ברוכים הבאים לנובה סקוטיה
קייפ ספליט נובה סקוטיה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הפוסט הזה מדבר על מסלול טיול בנובה סקוטיה והוא השלישי בסדרת הפוסטים על הטיול שלי בניו אינגלנד. להתחלת הטיול, בשמורת הטבע אכדיה – לחצו כאן

נובה סקוטיה היא אחת מכמה פרובינציות קנדיות שממוקמות לצד האוקיינוס האטלנטי. ב-1620 נשלחו סקוטים להתיישב בה ולכן השם "סקוטלנד החדשה". כיאה לאיזור עם הרבה חופים, יש בה לא מעט מגדלורים, ואת המפורסם בהם נראה בהמשך הפוסט.

כאן תוכלו לקרוא על הדגל שלה שדומה לדגל הסקוטי.

מה יהיה עם מזג האוויר?

התעוררנו בשש בבוקר לתפוס את המעבורת לדיגבי, נובה סקוטיה, ממש בצד השני של מפרץ פאנדי. כל הזמן היינו טרודים במזג האויר ולא לחינם. באותו זמן היה הוריקן בהאיטי והתחזית אמרה שיש סיכוי שהוא ככה יטייל במעלה החוף המזרחי ויגיע אפילו לנובה סקוטיה! 

במקרה כזה, בינינו, די נדפקנו כי רב הלילות היו מוזמנים מראש ועכשיו לנסות לראות אם אפשר לבטל אותם, לחשוב על תכנית חלופית ולמצוא מקומות לישון בהם היה די בלתי אפשרי. אבל חיפוש בגוגל אמר שב-3 בצהריים השירות המטאורולוגי של קנדה צריך לצאת עם הודעה מעודכנת אז היינו בהאזנה. החבר'ה ב-B&B היקר הכינו לנו שקית take away עם כמה דברים לאכול וזזנו.

נובה סקוטיה טיול
מעבורת רק לעצמי

חיכינו יפה בתור למעבורת עם עוד 10 מכוניות ושתי משאיות. את הכרטיסים דרך אגב קנינו מראש באינטרנט. אחרי איזה רבע שעה, סימנו לנו לעלות ואז ראיתי שבמעבורת יש שתי קומות של חניה! זה עצום, אף פעם לא ראיתי מקום לכל כך הרבה מכוניות וכבר שטתי בכמה מעבורות. אחרי שחניתי, עליתי לקומה שמיועדת ל"הולכי רגל" ותכלס היא הייתה "רק" שלנו אז התפנקתי קצת.

בגלל שכבר היינו מחוץ לעונת התיירות, בקושי היו אנשים על המעבורת אז זה היה משעשע. היו שתי מטרות שבגללן החלטנו על המעבורת: לחסוך קצת זמן נהיגה ולא לעבור באותו כביש פעמיים. מפה לשם, אחרי שעתיים וחצי היינו בדיגבי, שתכלס זה התחלת הטיול ה"רשמי" כי עכשיו הגענו לנובה סקוטיה.

מסלול הליכה בקייפ ספליט

ירדנו מהמעבורת והשמיים… אפורייייים אפורים ועם ערפל מטורף. הקטע שהתכנית שלנו הייתה לצאת לאיזה מסלול של 3 שעות הליכה בקייפ ספליט (Cape Split) וזה די מבאס אם מזג האויר יישאר ככה. מאחר ולא ממש הייתה לנו אופציה אחרת החלטנו להמשיך עם התכנית ולקוות לטוב. הנסיעה מדיגבי לקייפ ספליט לקחה משהו כמו שעתיים בלי שום דבר מיוחד בדרך. 

אם תסתכלו במפה ותראו איפה הקייפ ספליט הזה נמצא, אפשר להניח באופן די סביר שלא יהיו שם יותר מדי אנשים. אני הימרתי שיהיו שם בחניה מקסימום שתי מכוניות אבל כבר כשהתקרבנו פתאום ראיתי מוניות (WTF??) ובחניה שם היו… 10 מכוניות!! זה מלללא ודרך אגב, עד שהגענו השמיים ממש התבהרו אז היינו מוכנים לצאת לדרך.

 

נובה סקוטיה קנדה
החלק הראשון של היום

לקחנו קצת מים, בירה וסנדביצ'ים והלכנו לראות את האוקיינוס. המסלול היה באורך 12 ק"מ והוא לא מעגלי, כלומר אנחנו חוזרים באותה הדרך, אבל זה לא כזה נורא ללכת ביער נכון? התחלנו ללכת בעלייה ממש מתונה כזאת וראינו צמחייה שונה מאשר זאת שראינו עד עכשיו, פה לא היו עצי מייפל למשל. אחרי משהו כמו שעתיים כשאתה כבר ממש רוצה לראות את האוקיינוס כבר, הגענו.

העצים מפסיקים ואתה מוצא את עצמך על מן צוק כזה, מכוסה בדשא, וצופה אל מרחבי הים (מפרץ). די קרוב אלינו, בים, יש כמה סלעים שכמובן הם מככבים בתמונות. המקום מהמם וממש שווה את ההליכה!! ניסיתי לחפש נקודות מעניינות שם על הצוק אבל כנראה שהראשונה שהגענו אליה הייתה הכי טובה. ישבנו, הורדנו נעליים, פתחנו בירה ו"התחרדנו"…

נובה סקוטיה קנדה
רואים אותי?

הליפקס – עיר הבירה של נובה סקוטיה

אחרי כמה זמן החלטנו שזהו, הגיע הזמן ללכת. התחלנו לזוז ולקח לנו פחות או יותר אותו זמן כמו בהלוך ועכשיו התחלנו לנסוע דרום מזרח להליפקס, בירת נובה סקוטיה. הגענו למלון "אמיתי" כזה, גדול שנתן קצת הרגשה שונה אחרי כמה לילות במקומות קטנים. 

הלכנו לאכול ארוחת ערב ב-"2 Doors Down" מן כזה פאב/מסעדה שלא הכי התחברנו לשתייה שלו (למרות שהקוקטיילים נשמעו מעניינים) אבל האוכל היה ממש טוב! (וכמה ימים אחרי זה כשפגשנו זוג שגר שם, הם אמרו שהם באים לשם בשביל הצ'אודר שלהם אז שווה לנסות).

מבצר הליפקס

כשחזרנו התפצלנו ואני הלכתי לבקר ב-Halifax Citadel שזה מן מבצר בצורת כוכב שנבנה כדי להגן על העיר מיד איך שהיא הוקמה. עשיתי שם סיור קצר ונשארתי לראות את הטקס של החלפת השומר. איזה מסכנים! היה יום חם והם שם צריכים לעמוד עם כל הביגוד צמר הזה – קילט, כובע, מעיל… מי שהנחה את הטקס היה אח של השומר שבדיוק סיים משמרת, אז היה משעשע, תראו את הסרטון.

 

המגדלור בפגיז קוב (Peggy's Cove)

למחרת נסענו לפגיז קוב (Peggy's Cove) המגדלור הכי מפורסם של נובה סקוטיה, משהו כמו שעה נסיעה מהליפקס. חוץ מאשר באכדיה כמה ימים קודם, זאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי אוטובוס תיירים. אז אפילו שביקרנו קצת מחוץ לעונה (תחילת אוקטובר), עדיין היו במקום כמה אוטובוסים. הקטע של המגדלור הזה הוא שהוא מאוד נגיש ויש מסביבו איזור סלעי כזה שמוסיף לו הרבה. אה, חוץ מזה הוא גם יפה.

העיירה עצמה (יותר כפר דייגים) קטנה ואין שם משהו מיוחד לעשות. אבל בזמן שקפצתי שם בין הסלעים הגיע איזה איש עם חמת חלילים והתחיל לנגן שם בתור מחווה לסקוטלנד יעני (נובה סקוטיה = סקוטלנד החדשה)… רק שתבינו את הנובה סקוטיה הזאת – המגדלור הוא אחד מיותר מ-170(!!!) מגדלורים, כשבתכלס ראיתי בכל הטיול משהו כמו 5… כתבתי פוסט ייעודי על מגדלורים!

מגדלור פגיז קוב
מגדלור פגיז קוב

מהון ביי (Mahone Bay)

מפגיז קוב המשכנו למהון ביי, עיירה תיירותית קטנה. הסתובבנו קצת ברחוב וראינו כמה "בובות". חלק מהן היו ממש קריפיות כאלה ולא הבנו מה הקטע… הסתבר שיש במקום פסטיבל דחלילים אז כל בית כמעט הכין "דחלילים" אבל לא כאלה כמו שאתם חושבים, אלא ממש מושקעים ועם נושאים – היו מכשפות, עובד במשרד, כוכבי רוק ועוד. למטה יש כמה דוגמאות.

חשבנו לאכול באיזה food truck שקראנו עליה ב-trip advisor אבל היא לא הייתה איפה שהיא אמורה להיות (ליד מבשלת בירה מקומית) אז לקחנו סנדביץ' ומאפין טעימים ב-Jo-Ann's והתחלנו לחזור להליפקס.

הרולינג סטונס

נהניתם מהפוסט? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עוד פוסטים על נובה סקוטיה והאיזור

קייפ ברטון וקבוט טרייל

הפוסט הזה מדבר על מסלול טיול בנובה סקוטיה והוא הרביעי בסדרת הפוסטים על הטיול שלי בניו אינגלנד.  להתחלת הטיול, בשמורת אכדיה במיין – לחצו כאן. קייפ ברטון

קרא עוד »
אכדיה מיין

ביקור בשמורת הטבע אכדיה

ביקור בשמורת הטבע אכדיה מיין החיפוש אחרי יעד השנה היה לא קל. הייתי צריך למצוא מקום שיש בו מזג אויר טוב באוקטובר ושאני יכול לתפור

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן