הרוקיז הקנדיים - הפארק הלאומי באנף קנדה

הרוקיז הקנדיים… וואו, מאיפה להתחיל? בגדול רכס הרים שנמשך מבריטיש קולומביה, קנדה בצפון עד ניו מקסיקו, ארה"ב בדרום.

אם נתמקד בחלק הקנדי אז מדובר בשתי שמורות עיקריות ועוד שתיים יותר קטנות שממש צמודות אליהן (לא יודע למה חילקו את זה… ההפרדה לא מורגשת כשמטיילים). באנף היא השמורה הדרומית בין השתיים ויותר קרובה לקלגארי, ואילו ג'ספר היא הצפונית. שתי הקטנות הן יוהו וקוטנאי.

התכנון שלי היה לנחות בקלגארי ולנסוע לבאנף, משהו כמו 3 שעות נסיעה. נחתתי והלכתי לקחת את הרכב. ברגע של נהנתנות/התרפקות על איך היה לי כיף בילוסטון, החלטתי לשדרג את הרכב ולקחת ג'יפון! זאת אמנם תוספת קטנה במחיר אבל בדיעבד ממש שווה (לי) את זה.

ידעתי שאני נוחת בערב מאוחר (8 וחצי כזה)  ולכן הזמנתי מראש מלון בקרבת שדה התעופה. למחרת בבוקר יצאתי לכיוון באנף, לא לפני שעצרתי לסידורים. קודם כל קניון כדי לקנות סים מקומי. אחסוך ממכם את כל ההרפתקה, רק אגיד שציפיתי שזה יילך יותר בקלות… ואחרי זה עצירה בסופרמרקט גדול כדי להצטייד למהלך השבוע, צריך קצת דברים שיהיו באוטו – לחם, נקניק, פירות, ירקות וכו'.

טיפ: אם רוצים קצת לחסוך בכמות הג'אנק שאוכלים מומלץ שתהיה באוטו שקית של גזר גמדי (baby carrots) – אחלה נשנוש!

מבאנף ללייק לואיז

3 שעות מאוחר יותר הגעתי לבאנף, קניתי כרטיס כניסה שנתי ב-68$ (זה נהיה משתלם מעבר לשבוע) שתקף לכל השמורות וכשהגעתי להוסטל שלי (כל הלינות בטיול הוזמנו מראש) ראיתי שהחדר היה ממש פיצי, בקטנה. שאלתי אם יש איזה המלצות למזג אויר כזה כי מן הסתם אין טעם למשל לעלות לתצפית כשבקושי רואים משהו.

איזור באנף

לקחתי מפה ונסעתי ל-Bow falls, שזה הליכה קצרה למפלונים נחמדים. לא משהו מרשים מאוד, אבל חביב. הדבר הבא שראיתי נקרא hoodoos שאלה מן צורות סלע כאלה שנוצרו כתוצאה מכוחות הטבע, רוח ומים. הלכתי לאכול ארוחת ערב באיזה בר ספורט בשם Eddie's, היה ממש נחמד! משדרים כמה משחקים במקביל, בייסבול ופוטבול, יושב עם בירה והמבורגר, ראש טוב.